הכי טובים בקליטה: מי זוכה בתחרות חברת הסלולר?
בואו נדבר על קליטה. אם אתם לגמרי בני אדם, בוודאי נתקלתם במצב שבו עמדתם בשירותים ציבוריים, מנסים לחייג למישהו בזמן שבחוץ השמש זורחת, ורק אז אתם מבינים שהקליטה מ-ת-ח-נ-ת. ואז מתחילים לחפש את המילים הנכונות: "הלו! אתה שומע אותי?" ולמה עלינו להילחם כדי להצליח לשמוע קול אנושי, במקום ליהנות משיחה רגילה? אז בואו נהיה בוגרים ונשאל: איזו חברת סלולר ממש שווה את הכסף שלנו מבחינת קליטה? והאם אנחנו יכולים להתפרע עם הכלים הסלולריים שלנו בלי לחשוש מהכיסוי?
בואו נתחיל עם עובדות מגניבות
לפני שנתחיל, חשוב שנסביר כמה דברים בסיסיים – קליטה היא לא רק הדיבל של המחיר. יש כאן עוד המון משתנים שמשפיעים, כמו רשתות, קווי צריכה, טכנולוגיות חדשות ועוד. הנה כמה מתוך ההיבטים החשובים:
- כיסוי רשת: אם אתם שוכנים בפריפריה ולא באזור המרכז – היזהרו! לא כל חברה מחזיקה רשתית כיסוי טובה.
- מהירות גלישה: לא כל הקליטה מתרחשת באותו הקצב – אז אם אתם בדרך למעלה ואתם מתאהבים בסטורי של מישהו, לא תרצו שהברווז שלכם יגיד לכם "טעינה…" כשאתם כבר למעלה.
- שירות לקוחות: מה שיפה בעידן המודרני זה שאפשר לדבר עם נציג שירות גם בצ'אט. תחשבו על זה – 10 דקות אחר הצהריים יכולות להפרות את הקולגות שלכם מיום שלם.
- מחירים: האם זה נכון לזרוק הכל כמותו? כבר לא – חפשו תכניות שמתאימות לצרכים האישיים שלכם.
אילו חברות יש בשוק ומי מביניהן הכי טובה?
מדי שנה יוצא אל המערכה כל מיני שמות מוכרים, ואנחנו פה כדי לפרק לכם את זה. אז בואו נודה על האמת – לא כל החברות יוצרות קליטה באותה צורה. כרגע, יש לנו לפחות שלוש שחקניות עיקריות בשוק (כשהן קצת מתחלפות בזמן):
- חברת א: מציעה כיסוי נרחב, במיוחד באזורים צפופים.
- חברת ב: מתהדרת בהצבת עמודים מדהימים בערים גדולות.
- חברת ג: השירות לקוחות שלה – חלום! אפשר לגשת לשיחה תוך שהאינטרנט רץ בסיפתח. אבל האם היא פותרת לכם את בעיית הקליטה?
שאלות שהלקוחות שואלים את עצמם
- מי מדורג ראשון בהיבטי קליטה? חברות א וב מדורגות גבוה, אך חשוב לקחת בחשבון את האזורים הגיאוגרפיים!
- איך אני יודע אם הקליטה שלי טובה? נו, אז בכל מקום שאליו אתם נכנסים, תשימו לב: מרגישים את התכנים זורמים או שקיבלתם שיבושים ב-10 פעמים האחרונות?
- מה לעשות אם החברה שלי לא נותנת לי קליטה? נו, תצפו למעבר לחברה אחרת! אל תתעצלו – הידיים שלכם על המצב!
קליטה על פי אזורים
כמובן, כשתקנו מנוי, חשוב שלכם יבין את המיקום שלכם – כי מה שיפה בעיר תל אביב יכול להיות אסון בפריפריה או בכפרים תקועים.
- בתל אביב: יש לנו פשוט חוויית שימוש: הכל רץ מצוין!
- בהרצליה: טוב להשיג קליטה, אך עם מקצת בעיות קלה בשיחות.
- בדרום הארץ: לפעמים האותות מתקשרים פחות טוב עם עמודי החברה.
וכמה מחירים? עוועים!
ומה פשיטת יד במונחים כספיים? אז רגע, רגע! מי אמר ששירות טוב הוא יקר? לא ב-המידה הזאת! קחו כמה דוגמאות:
- חברה א: 79 שקלים בחודש עם חבילות עשירות.
- חברה ב: 99 שקלים אך עם שוליים גבוהים.
- חברה ג: חבילות סביבות 89 שקלים, אך השירות – אוי ואבוי!
וזה הזמן לתהות אם חברת הסלולר עברה על כל מה שהיה מהמרטף. כלומר, אהבתי את הקליטה, אך המחיר והגישה לא תמיד מתאימים. אנשים לא אוהבים לשלם על שירות שהם לא מקבלים!
סיכום וכמה טיפים טובים
אם אתם עדיין לא מצליחים להחליט איזו חברה סלולרית מתאימה לכם, אתם לא לבד. כדי לסכם, חשוב לבדוק את הדברים הבאים:
- בדקו את הכיסוי באזורים שבהם אתם נמצאים ברוב הזמן.
- שאלו אנשים שלא מפחדים להיות אופנתיים על מה לדעתם.
- אל תחליטו מהר – תקבלו את הזמן לבדוק את הסעיפים שצריך.
ולסיום, למדו גם מטעויות! לא כל תיקול באינטרנט חייב להיות חינם. לחברות יש גמישות – וכך גם קשר רציף. תזכרו: פשוט גשו לבחירה שתעבוד אתם, כי בסופו של יום, כולנו רוצים שהשיחות שלנו יתקדמו – ולא ייכנסו לקטגוריות "טעינה"!