כמה טייס באל על מרוויח? גלו את הסוד!

מה באמת מרוויח טייס באל על? התשובות המפתיעות על השכר בשמיים!

כולם יודעים שטייסים הם אנשים מרשימים, אבל האם אתם יודעים כמה הם באמת מרוויחים? זה יכול להיות סיפור מרתק יותר מאשר סרט הוליוודי! אז בואו נצא למסע בין העננים ונגלה מה נמצא מתחת למכסה המנוע של אחד המקצועות הנחשקים בעולם.

1. מהו השכר הבסיסי של טיסי אל על?

כשהשיחה מתחילה על טייסים, לרוב מתנהלים הרבה דימויים רומנטיים על אנשים עטויי חליפות, עפים בגובה של 10,000 רגל. אבל למעשה, מה שחשוב לשאול זה איזה סכום נכנס לכיסים שלהם בסוף החודש? לפי הערכה, טייס מתחיל באל על יכול להתחיל עם שכר שנע סביב ה-25,000 ש"ח לחודש. נשמע טוב? בואו נסתכל על זה בעיניים מקצועיות יותר.

2. יש דרגות, אז מה ההבדל?

כמו בהרבה מקצועות אחרים, גם כאן יש היררכיה ברורה. טייסים מתחילים לא מקבלים את אותו שכר כמו טייסים מנוסים. כאן נכנסת הדרגתיות: טייס מומחה במטוסים גדולים זה כבר מיזם אחר לחלוטין, ושכרו יכול להגיע עד ל-70,000 ש"ח לחודש! אז שבו וחשבו, מה אם הייתם פותחים כיתה טייסים – הייתם זוכים לתשואה נאה מהשקעות שלכם!

בולטים בשכר?

  • טייסים מתחילים: 25,000 ש"ח לחודש
  • טייסים מנוסים: 50,000-70,000 ש"ח לחודש
  • טייסים בכירים: 80,000 ש"ח ומעלה לחודש

3. איך מתעדכנים השכר וההטבות?

האם שמעתם על "תוספות שכר"? יכול להיות שהצילומים השונים הראשונים מכסים על הכספים הללו? על פי הערכות, טייסים מקבלים לא רק שכר בסיסי, אלא גם תוספות עבור כל משטר טיסה, שעות נוספות, וגם פרקי הפסקה. הרבה פעמים מדובר במערכת מורכבת של סכומים המשפיעים על השכר הסופי! לדוגמה, טייס שעובד הרבה שעות טיסה מקבל תוספות נחמדות, ואם הוא טס מסביב לעולם, ההוצאות שלו נשקלים היטב.

4. מהן העלויות הנסתרות שלא מדברים עליהן?

בואו לא נשכח את ההוצאות הנלווית. לא מדובר רק על כרטיסי שמיים וכספים שנכנסים. טייסים נדרשים לעבור הכשרות תקופתיות, שיש להן גם עלויות. בנוסף, לשמור על רישיונות מעודכנים הוא לא סיפור זול! כל זה מוביל אותנו לתובנה אחת עיקרית – מקצוע זה, כמו חיים בשמיים, מצריך גם השקעה לא קטנה!

5. השאלות שמתעוררות: טס עם שכר גבוה – מה עם איזון חיים?

שיחות על שכר בשמיים בדרך כלל מתמקדות במעמד ובאחוזים, אך מה עם איכות החיים? כשהם טסים כל כך גבוה, זה אומר שהם גם עוסקים בזמנים לא קבועים. טייסים יכולים להרגיש את ההשפעה של שעות העבודה הלא שגרתיות על חיי המשפחה והחברים. במילים אחרות, חופש לא בא רק מהכיס – הוא גם מעסיק את הלב!

שאלות נפוצות ששוות תשובה:

  • מה עושים אם סיימת את הכשרה? תתחיל לחפש עבודה!
  • האם יש מסלול טיסה אוטומטי לפי שכר? כן, אך זה תלוי במעמד ובחברות תעופה.
  • כמה טסים טייסים בשבוע? בדרך כלל מדובר על כ-20-25 שעות טיסה בשבוע.
  • מה קורה אם לא עוזבים את הארץ? יש אפשרות לקבל טיסות פנימיות או מדינה קרובה.

6. אז מה באמת קורה בטירוף הזה?

בואו נהיה כנים. כל אחד יכול לדמיין שסביר להניח שהחיים של טייסים הם "על הגובה" – ובייחוד כשמדובר בשכר. Исходя из вышеупомянутого, אנחנו קובעים חד משמעית שאין ספק ששכר גבוה מביא מגבלות. ולהיות טייס באל על? זה למעשה כמו להיות איש הציבור שמחזיק באחריות כמטוס – והעלות? בהחלט לא תתפסו רובצים על חוף הים!

סיכום – הטיסה בשכר או להטיס בפנייה?

אין ספק שטייסים באל על מרוויחים יפה, אך יש לזה מחיר. השעות הארוכות וההכשרה הקדומה הביאו אותם למקום הזה, אך יש הרבה מה להגיד על האיזון הנדרש בין עבודה לחיים אישיים. אתם יכולים לתהות – האם זו השקעה משתלמת? ובכן, רק כל אחד יכול לקבוע את הקו האדום בין תשואה לעבודה. אם זה שווה את זה המסקנה היא בידיו של כל טייס וטייס!

אז בפעם הבאה שאתם רואים טייס בשדה התעופה, אל תשכחו גם מאחורי ההצלחה הזו יש שעות רבות של עבודה והשקעה. רק דבר אחד נותר לומר – טיסה זה לא רק מקצוע, זה אורח חיים!

דילוג לתוכן