נוסח מכתב סיום עבודה בהסכמה: כך תעשו זאת נכון

איך לכתוב מכתב סיום עבודה בהסכמה? המדריך האולטימטיבי

נמאס לך מהבוס, מהעובדים, מהשוק של הקפה? הגעתם לשלב שבו צריך לסיים את העבודה שלכם! לא, לא מדובר יעדי נופש, אלא סיום עבודה בצורה נעימה וכל כך מקצועית, שאפילו הבן דוד שלכם כרגע זורק את השוקולד שלו על המסך.

במאמר הזה, נצעד צעד צעד ברמה כזו שתשכחו מהלחץ של מכתבים משפטיים, לשון משפטית, או כל מיני הטעיות שיכולות להפוך את כל המהלך לגיהנום. אז, אם אתם מוכנים, בואו נצא לדרך!

אז מה זה מכתב סיום עבודה בהסכמה?

בואו נדבר רגע על מה זה בעצם. מכתב סיום עבודה בהסכמה הוא המסמך שמפרט את ההסכמות בין העובד למעביד לגבי תהליך הפרידה. כלומר, אתם לא עוזבים את הסטארט-אפ הזה בלי להסביר למה! אבל ברצינות, זה נותן לשני הצדדים תחושה טובה.

מהו המטרה של מכתב כזה?

  • להשאיר רושם טוב על המעסיק.
  • למנוע אי הבנות בעתיד.
  • להבטיח שניתן יהיה להפנות אותו כמסמך מקצועי.

איך כותבים את המכתב? שלב אחרי שלב

אוקי, אז יש לנו את המסמך, מה עכשיו? הגיע הזמן לכתוב! כאן נכנס לתמונה הידע שלכם.. וגם טיפה הומור, יבוא לטובה.

שלב 1: תאריך ומידע אישי

התחילו בתאריך (לא חסר זמן!) ולאחר מכן, פרטי הקשר שלכם, כמו שמות משפחה, מספר טלפון, והמין של הכלב שלכם (אוקי, אולי לא את האחרון).

שלב 2: פתיחה חמה

פשוט תתחילו בברכת שלום. כמו “שלום [שם המעסיק]”. אולי תוסיפו אפילו איזה מחמאה קטנה, כמו “תודה על ההזדמנות לעבוד בחברה!”

שלב 3: הודעה על סיום העבודה

בקו הבא, פשוט תכתבו שהגעתם להחלטה לסיים את העבודה. רק תבהירו שאתם עושים את זה בהסכמה ולא משום שהשארתם קפה לא בשימוש במכונה.

שלב 4: תאריך סיום

חשוב לציין תאריך סיום ברור. ואם אתם שואלים את עצמכם, אז לא, זה לא צריך להיות על חשבון כך שתקפצו למקלט!

שלב 5: סיום במאור פנים

לסיים את המכתב בהכרת תודה. תמצגו את האופציה לעזוב את הדלת פתוחה, אולי להיפגש לעתיד.

דוגמאות למכתבים

כדי להקל עליכם עוד יותר, הנה שתי דוגמאות למכתבים שונים:

  • מכתב ידידותי:

    "שלום [שם המעסיק],
    אני מודה לכם על ההזדמנות לעבודה בחברה האדירה הזו. אחרי מחשבה רבה, החלטתי לסיים את עבודתי ב[תאריך].
    תודה רבה על מה שלמדתי פה, אני מקווה שנשמור על קשר. בסופו של דבר, זו הייתה חוויה לא פחות מדהימה!"

  • מכתב פורמלי:

    "ל[שם החברה],
    הנני להודיעכם על סיום עבודתי בחברה בתאריך [תאריך].
    תודה על התמחותי ועל כל התמיכה. אני מקווה לראותכם בעתיד."

שאלות ואיומים נפוצים

כמובן שאפשר ליפול למקום שבו אנחנו רוצים לדעת יותר. לכן, הנה כמה שאלות ותשובות נפוצות:

  • ש: האם אני צריך לכתוב את מכתב הסיום בעצמי?
    ת: אה, עדיף. יש משהו סוחף בהרגשה האישית שלך.
  • ש: האם מכתב כזה הוא משפטי?
    ת: זה לא עורך דין שכתב אותו, אבל הוא יכול להשתמש כראיה.
  • ש: האם עדיף להעביר את המכתב בדואר או באופן אישי?
    ת: הדואר יכול להיות מפחיד. מעבירים פנים אל פנים, כאילו אתם נפרדים מהחברה!
  • ש: האם יש דרך למנוע בעיות בהסכם?
    ת: רק תוודאו שהכל כתוב וחתום, וכולם מרוצים.
  • ש: מה עושים אם המעסיק לא מסכים?
    ת: אולי תפנו לשיחה לפתור את העניין, אם זה אפשרי. אחרת, עשו שיחת פנים או שיחה עם יועץ.

ועכשיו, מה יוצא לנו מכל זה?

נכון, המכתב המושלם שלכם!

לסיום, כתיבת מכתב סיום עבודה בהסכמה זו אמנות. זה לא רק מסמך, זו הזדמנות לסיים פרק בחיים שלכם בצורה חיובית ומקצועית. ואם אתם מרגישים ספונטניים, לכו על זה עם אינטרנט, ותראו איזה מכתבים הכי פרועים תוכלו לנשוף! עסקו בכתיבה עם חיוך, והשאירו רושם מתמשך.

זוכרים, לכל סוף יש התחלה חדשה!

דילוג לתוכן